Energie
opslag
systemen

Van Time Shift
"Time Shift is marktleider in energieopslagsystemen op basis van second-life batterijen. Sinds 2016 zijn wij pionier in het gebruik van batterijen uit elektrische voertuigen voor turnkey mobiele energieoplossingen. Onze innovatieve software stelt klanten in staat om slimmer en efficiënter energie te gebruiken.”

Energieopslag van de toekomst met second-life batterijen

Time Shift verdubbelt de commerciële levensduur van batterijen uit elektrische voertuigen. Onze energieopslagsystemen leveren een vast vermogen, hebben standaard een garantie van vijf jaar en een veel lagere milieubelasting. Onze productieoutput voor 2023 hergebruikt batterijen equivalent aan 1200 elektrische voertuigen – en dit is nog maar het begin.

Producten

PowerSkid

De PowerSkid is een batterij-energieopslagsysteem met een vermogen van 100 kW (prestatie) of 80 kW (duurvermogen). Deze is speciaal ontworpen voor mobiele en andere off-grid toepassingen, zoals bouwplaatsen, festivals, evenementen, filmsets en mobiele laadstations voor elektrische voertuigen.

EnergySkid

De EnergySkid is een batterij-energieopslagsysteem met een vermogen van 1,2 MW. Deze is primair ontworpen voor ondersteunde diensten, zoals Frequency Containment Reserve (FCR), unbalance trading, load shifting en peak shaving. Het systeem leent zich ook uitstekend voor mobiele, off-grip toepassingen, zoals grote bouwplaatsen met een hoog energieverbruik.

Toepassingen

Onze mobiele, off-grid batterij-energieopslagsystemen zijn ontworpen voor een scala aan industriële toepassingen die onze klanten in staat stellen nieuwe markten te betreden. De kwalitatief hoogwaardige PowerSkid en EnergySkid zijn ongevoelig voor de temperatuurschommelingen en weersinvloeden die optreden bij mobiele toepassingen. Ook kunnen ze efficiënt omgaan met fluctuaties in het elektriciteitsnetwerk.

Het verhaal van Time Shift

Time Shift is een pioniersbedrijf geboren vanuit de ambitie om de commerciële levensduur van batterijen uit elektrische voertuigen te verlengen. Oprichter Casper Scheltinga werd in zijn vorige baan geconfronteerd met grote hoeveelheden afgedankte batterijen van elektrische voertuigen die werden geshredderd en gerecycled. In de meeste gevallen functioneerden die batterijen nog perfect en was alleen de opslagcapaciteit gedegradeerd, waardoor ze niet meer bruikbaar waren voor hun initiële automotive toepassing.